Az Egyesült Államok Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynöksége (DSCA) bejelentette, hogy Franciaország hivatalos kérelmet nyújtott be egy 180 millió dolláros korszerűsítési programra. Párizs a haditengerészet 4 E-2C Hawkeye-2000 légi korai előrejelző repülőgépét szeretné módosítani. Ezért az összegért 5 AN/ALQ-217 ESM rádióelektronikai felderítő és bemérő rendszert, 5 APX-122 kérdő és 5 APX-123 IFF válaszadót vásárolnának a gépekhez.
A rendelkezésre nem álló tartalék alkatrészek miatt, jelenleg a tervezett repülési feladatok csak mintegy 50%-át tudják végrehajtani Hollandiában az új NH Industries NH90 helikopterekkel. A típusból jelenleg négy található az országban, ötödik társuk a következő hónapban érkezik meg. Az NH90-es fedélzeti radarjának képessége is hagy még némi kívánnivalót maga után, ugyanis a kisméretű célpontok detektálásával nem elégedettek a személyzet tagjai. A típussal 2012 közepére szerették volna elérni, hogy mind a szárazföldön, mind a tengeren alkalmazható legyen kutató-mentő bevetésekben. A jelenlegi problémák miatt ez csak egy fél éves késéssel valósulhat meg.
Novemberben megnevezik azt a két típust mely eséllyel szállhat ringbe Dániában a haditengerészet helikopter-tenderén. A megrendelésért az AgustaWestland AW159 Lynx Wildcat, a Eurocopter AS565 Panther és a Sikorsky S-70 Seahawk küzd még jelenleg. A győztes kihirdetésére a következő év közepén kerül majd sor. Szolgálatba 2015-től állna majd az új típus, míg a jelenleg is használt Westland Lynx helikopterek 2017-ben kerülnének kivonásra.
Brazília haditengerészete számára az USA-béli Marsh Aviation Company fogja modernizálni és új hajtóművekkel ellátni négy C-1A Trader szállító- és légi üzemanyag utántöltő repülőgépét. Az első KC-2 Turbo Trader gép 2014. április 1-jén, míg az utolsó 2015 októberében kerül majd átadásra.
Több mint 48 óra elteltével még mindig nem találták meg a kedd este lezuhant MiG-29 Fulcrum pilótáját Indiában. A tegnapi napon a kutatócsapat azonban már megtalálta a gép roncsait.
NETARZENÁL GALÉRIA
Török Falconok.